Fani których marek są najaktywniejsi na Facebooku?

Wskaźnik liczby znajomych na Facebooku Twojego oficjalnego konta marku lub produktu właściwie nie ma znaczenia. Najwyższą wartością z punktu marketingowego jest jakość fanów oraz ich zaangażowanie w życie fanpage. W opublikowanym kilka dni temu raporcie serwisu All Facebook, znajdziemy informacje, że największy feedback przynoszą fani konta marki telefonii komórkowej – Sony Ericsson. Z badań wynika, że przeszło sto tysięcy użytkowników było aktywnych w ciągu ostatniego miesiąca, zostawiając pod wpisami komentarze lub „lajki”. W stosunku do ponad pięciu milionów fanów, jakimi dysponuje marka to najlepszy wynik na świecie. Drugie miejsce to sieć amerykańskich sklepów Walmart z prawie stu tysiącami aktywnych znajomych, a trzecia pozycja przypadła energetycznemu Red Bullowi. W Top 10 znajdziemy m.in Disneya, Starbucksa, Pepsi, BMW i Nokię. Zaskakujące są jednak wyniki jednego z najpopularniejszych brandów na całym globie, Coca-Coli. Liczba jej fanów sięga na Facebooku już około 34 mln jednostek, ale niewłaściwie prowadzone kampanie marketingowe i słaby kontakt z odbiorcami, wpłynął bezpośrednio na ilość aktywnych gości. Według danych przedstawionych przez All Facebook, tylko 56 tys. fanów odpowiedziało na jakiekolwiek działanie ze oficjalnej tablicy, co plasuje ją dopiero za pierwszą czołówką. Zastanawiający jest zatem współczynnik konwersji mediów społecznościowych. Czy poświęcenie kilkudziesięciu minut dziennie na 1-3% wszystkich fanów to rzeczywiście akceptowany wynik? Przy mniejszych projektach internetowych warto zadać sobie takie pytanie. Okazuje się, że zadowalające efekty osiągniemy najczęściej dopiero przy kilkudziesięciu tysiącach użytkowników. Warto wziąć pod uwagę, że nierozważnymi działaniami marketingowymi możemy łatwo stracić stałych fanów. Wcześniejsze badania All Facebook, wskazują, że fan page są porzucane przez średnio 40% osób. Efektem są przede wszystkim niewłaściwie prowadzone kampanie, które albo zbyt mocno narzucają się użytkownikowi lub ci zupełnie zapominają o marce, nie będąc informowani na bieżąco o wydarzeniach z życia produktu.

Related Post

Odzyskiwanie danych w trybie logicznym Utratę danych może spowodować wiele różnych czynników. Często spotykanym powodem jest uszkodzenie logiczne danych. Oznacza to, że nośnik na którym zapisane są dane jest fizycznie sprawny i nie jest uszkodzony, ale z jakiejś przyczyny (złośliwe oprogr...
Jak wybrać tapetę na pulpit? Ten artykuł z pewnością powinni przeczytać Ci, co mają już dość standardowych tapet na swoim pulpicie i szukają zmiany, która w znaczący sposób odmieni czas, który spędzamy zasiadając przed komputerem. To właśnie ustawienie nowej tapety jest najprost...
Czy Windows Phone przebije Androida? To pytanie zadaje sobie obecnie większość analityków rynku IT. Czy najnowszy system Microsoftu, na który firma wykłada olbrzymie pieniądze oraz stawia na szali swój honor da radę przegonić uważany za idealny system od Google? Moim skromnym zdaniem ta...
Test LG Swift 2X W kwietniu, w roku dwa tysiące jedenastym, na rynek został wprowadzony smartfon firmy LG, który jest absolutną rewolucją i to pod kilkoma względami. Oczywiście, jak to w każdej zapowiedzi takiego sprzętu elektronicznego bywa, lg swift 2x nie spełnia ...
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych W obecnych czasach nie ulega wątpliwości fakt, że jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej jest właściwa reprezentacja firmy w internecie. Istnieje wiele firm zajmujących się usługami takimi jak pozycjonowanie stron int...
Zakusa na zakupy w USA Stany Zjednoczone Ameryki Północnej to raj dla wszelkiej maści zakupocholików. Majętni  ludzie fatygują się minimum ośmiogodzinną podróżą do Nowego Yorku lub innej amerykańskiej metropolii, by skorzystać z atrakcyjnych wyprzedaży czy obkupić się w lu...