Fani których marek są najaktywniejsi na Facebooku?

Wskaźnik liczby znajomych na Facebooku Twojego oficjalnego konta marku lub produktu właściwie nie ma znaczenia. Najwyższą wartością z punktu marketingowego jest jakość fanów oraz ich zaangażowanie w życie fanpage. W opublikowanym kilka dni temu raporcie serwisu All Facebook, znajdziemy informacje, że największy feedback przynoszą fani konta marki telefonii komórkowej – Sony Ericsson. Z badań wynika, że przeszło sto tysięcy użytkowników było aktywnych w ciągu ostatniego miesiąca, zostawiając pod wpisami komentarze lub „lajki”. W stosunku do ponad pięciu milionów fanów, jakimi dysponuje marka to najlepszy wynik na świecie. Drugie miejsce to sieć amerykańskich sklepów Walmart z prawie stu tysiącami aktywnych znajomych, a trzecia pozycja przypadła energetycznemu Red Bullowi. W Top 10 znajdziemy m.in Disneya, Starbucksa, Pepsi, BMW i Nokię. Zaskakujące są jednak wyniki jednego z najpopularniejszych brandów na całym globie, Coca-Coli. Liczba jej fanów sięga na Facebooku już około 34 mln jednostek, ale niewłaściwie prowadzone kampanie marketingowe i słaby kontakt z odbiorcami, wpłynął bezpośrednio na ilość aktywnych gości. Według danych przedstawionych przez All Facebook, tylko 56 tys. fanów odpowiedziało na jakiekolwiek działanie ze oficjalnej tablicy, co plasuje ją dopiero za pierwszą czołówką. Zastanawiający jest zatem współczynnik konwersji mediów społecznościowych. Czy poświęcenie kilkudziesięciu minut dziennie na 1-3% wszystkich fanów to rzeczywiście akceptowany wynik? Przy mniejszych projektach internetowych warto zadać sobie takie pytanie. Okazuje się, że zadowalające efekty osiągniemy najczęściej dopiero przy kilkudziesięciu tysiącach użytkowników. Warto wziąć pod uwagę, że nierozważnymi działaniami marketingowymi możemy łatwo stracić stałych fanów. Wcześniejsze badania All Facebook, wskazują, że fan page są porzucane przez średnio 40% osób. Efektem są przede wszystkim niewłaściwie prowadzone kampanie, które albo zbyt mocno narzucają się użytkownikowi lub ci zupełnie zapominają o marce, nie będąc informowani na bieżąco o wydarzeniach z życia produktu.

Related Post

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych W obecnych czasach nie ulega wątpliwości fakt, że jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej jest właściwa reprezentacja firmy w internecie. Istnieje wiele firm zajmujących się usługami takimi jak pozycjonowanie stron int...
Producent reklama Brak reklamy nie musi przekładać się na marne wyniki finansowe firmy. A jednak w przeważającej liczbie przypadków właśnie do tego prowadzi inercja przedsiębiorcy w temacie promocji. O wiele lepiej dla biznesu wychodzi inwestowanie w reklamę. Nie musi...
Pozycjonowanie stron internetowych łódź Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, która podlega na podjęciu działań zmierzających do tego, aby strona osiągała jak najlepsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. A największym graczem na rynku wyszu...
Jakie są cechy dobrej strony internetowej? Wielu przedsiębiorców posiada własną stronę internetową, czy też osobistą, czy też firmową. Jeżeli większość z nich ma taką „dobrą” stronę internetową, dlaczego więc jedna firma rozwija się lepiej od pozostałych? Czy to tylko kwestia produktu? Poszu...
Reklama facebook W dzisiejszym świecie reklama dla biznesu jest bardzo ważna. Owszem, można kombinować z jakimiś ulotkami, plakatami, ale zastanówmy się, czy to rzeczywiście ma jakiś sens? Mnie się wydaje, że nie jest to do końca skuteczna forma reklamy. Obecnie cor...
Zakusa na zakupy w USA Stany Zjednoczone Ameryki Północnej to raj dla wszelkiej maści zakupocholików. Majętni  ludzie fatygują się minimum ośmiogodzinną podróżą do Nowego Yorku lub innej amerykańskiej metropolii, by skorzystać z atrakcyjnych wyprzedaży czy obkupić się w lu...