Fani których marek są najaktywniejsi na Facebooku?

Wskaźnik liczby znajomych na Facebooku Twojego oficjalnego konta marku lub produktu właściwie nie ma znaczenia. Najwyższą wartością z punktu marketingowego jest jakość fanów oraz ich zaangażowanie w życie fanpage. W opublikowanym kilka dni temu raporcie serwisu All Facebook, znajdziemy informacje, że największy feedback przynoszą fani konta marki telefonii komórkowej – Sony Ericsson. Z badań wynika, że przeszło sto tysięcy użytkowników było aktywnych w ciągu ostatniego miesiąca, zostawiając pod wpisami komentarze lub „lajki”. W stosunku do ponad pięciu milionów fanów, jakimi dysponuje marka to najlepszy wynik na świecie. Drugie miejsce to sieć amerykańskich sklepów Walmart z prawie stu tysiącami aktywnych znajomych, a trzecia pozycja przypadła energetycznemu Red Bullowi. W Top 10 znajdziemy m.in Disneya, Starbucksa, Pepsi, BMW i Nokię. Zaskakujące są jednak wyniki jednego z najpopularniejszych brandów na całym globie, Coca-Coli. Liczba jej fanów sięga na Facebooku już około 34 mln jednostek, ale niewłaściwie prowadzone kampanie marketingowe i słaby kontakt z odbiorcami, wpłynął bezpośrednio na ilość aktywnych gości. Według danych przedstawionych przez All Facebook, tylko 56 tys. fanów odpowiedziało na jakiekolwiek działanie ze oficjalnej tablicy, co plasuje ją dopiero za pierwszą czołówką. Zastanawiający jest zatem współczynnik konwersji mediów społecznościowych. Czy poświęcenie kilkudziesięciu minut dziennie na 1-3% wszystkich fanów to rzeczywiście akceptowany wynik? Przy mniejszych projektach internetowych warto zadać sobie takie pytanie. Okazuje się, że zadowalające efekty osiągniemy najczęściej dopiero przy kilkudziesięciu tysiącach użytkowników. Warto wziąć pod uwagę, że nierozważnymi działaniami marketingowymi możemy łatwo stracić stałych fanów. Wcześniejsze badania All Facebook, wskazują, że fan page są porzucane przez średnio 40% osób. Efektem są przede wszystkim niewłaściwie prowadzone kampanie, które albo zbyt mocno narzucają się użytkownikowi lub ci zupełnie zapominają o marce, nie będąc informowani na bieżąco o wydarzeniach z życia produktu.

Related Post

Odkupić czy rejestrować świeżą domenę? Dobrze rozreklamowana firma potrzebuje także swojego miejsca w Internecie. Wizytówka, jaką jest strona internetowa, potrzebuje pomimo swojej przyciągającej budowy, także i kojarzoną nazwę adresu. Wobec dzisiejszego zainteresowania stronami internetow...
Hosting stron Jeśli jesteś osobą, która planuje w najbliższym czasie stworzyć stronę internetową to warto zastanowić się co będzie potrzebne. Otóż rzeczy jest niewiele bo oprócz znajomości języków takich jak html, php, css to przyda się jeszcze miejsce, w którym b...
Bezpieczeństwo w internecie Anonimowe surfowanie po sieci szybko staje się jednym z najważniejszych bieżących tematów w Internecie. Ten artykuł ma pomóc ci w podjęciu decyzji o tym, jak się do tego zabrać i jak z powodzeniem korzystać anonimowo z Internetu (z użyciem np. darmow...
Skuteczne pozycjonowanie łódź Wielu z was zastanawia się, w jaki sposób można skutecznie reklamować swój biznes. Pojęcie skuteczne pozycjonowanie łódź jest wpisywane w wyszukiwarkę milion razy. W internecie ogłasza się mnóstwo firm, które zajmują się wyżej wymienionym zagadnienie...
Pozycjonowanie stron Łódź Osoby interesujące się komputerami oraz informatyką w dowolnym momencie mogą rozwijać swoją pasję na różne sposoby. Oczywiście bardzo dobrym wyborem jest zapisanie się na różne kursy, mogące sprawnie podnieść poziom ich umiejętności. Na szczęście tak...
Reklama w autobusach Reklama stanowi informację, która jest przekazywana do jak najszerszej grupy ludzi. Głównym jej zadaniem jest namówienie, czy skłonienie odbiorców do korzystania z usługo, inwestowania, lub zakupu towaru. Może również zachęcać do popierania określony...