Uncategorized

Fani których marek są najaktywniejsi na Facebooku?

Wskaźnik liczby znajomych na Facebooku Twojego oficjalnego konta marku lub produktu właściwie nie ma znaczenia. Najwyższą wartością z punktu marketingowego jest jakość fanów oraz ich zaangażowanie w życie fanpage. W opublikowanym kilka dni temu raporcie serwisu All Facebook, znajdziemy informacje, że największy feedback przynoszą fani konta marki telefonii komórkowej – Sony Ericsson. Z badań wynika, że przeszło sto tysięcy użytkowników było aktywnych w ciągu ostatniego miesiąca, zostawiając pod wpisami komentarze lub „lajki”. W stosunku do ponad pięciu milionów fanów, jakimi dysponuje marka to najlepszy wynik na świecie. Drugie miejsce to sieć amerykańskich sklepów Walmart z prawie stu tysiącami aktywnych znajomych, a trzecia pozycja przypadła energetycznemu Red Bullowi. W Top 10 znajdziemy m.in Disneya, Starbucksa, Pepsi, BMW i Nokię. Zaskakujące są jednak wyniki jednego z najpopularniejszych brandów na całym globie, Coca-Coli. Liczba jej fanów sięga na Facebooku już około 34 mln jednostek, ale niewłaściwie prowadzone kampanie marketingowe i słaby kontakt z odbiorcami, wpłynął bezpośrednio na ilość aktywnych gości. Według danych przedstawionych przez All Facebook, tylko 56 tys. fanów odpowiedziało na jakiekolwiek działanie ze oficjalnej tablicy, co plasuje ją dopiero za pierwszą czołówką. Zastanawiający jest zatem współczynnik konwersji mediów społecznościowych. Czy poświęcenie kilkudziesięciu minut dziennie na 1-3% wszystkich fanów to rzeczywiście akceptowany wynik? Przy mniejszych projektach internetowych warto zadać sobie takie pytanie. Okazuje się, że zadowalające efekty osiągniemy najczęściej dopiero przy kilkudziesięciu tysiącach użytkowników. Warto wziąć pod uwagę, że nierozważnymi działaniami marketingowymi możemy łatwo stracić stałych fanów. Wcześniejsze badania All Facebook, wskazują, że fan page są porzucane przez średnio 40% osób. Efektem są przede wszystkim niewłaściwie prowadzone kampanie, które albo zbyt mocno narzucają się użytkownikowi lub ci zupełnie zapominają o marce, nie będąc informowani na bieżąco o wydarzeniach z życia produktu.

Related Post

Jak wybrać tapetę na pulpit? Ten artykuł z pewnością powinni przeczytać Ci, co mają już dość standardowych tapet na swoim pulpicie i szukają zmiany, która w znaczący sposób odmieni czas, który spędzamy zasiadając przed komputerem. To właśnie ustawienie nowej tapety jest najprost...
Event marketing Event marketing to nowa forma komunikacji organizacji z konsumentami. Co więcej, to sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji i metoda na polepszenie i pogłębienie relacji z klientami, która w ostatnich latach zyskuje na popularności i jest niezbęd...
Projektowanie stron internetowych Strony internetowe WWW nie powinny wyglądać smutno. Od kilku lat graficy tworzą strony internetowe z pomysłowością i inwencją twórczą. Pomysł ten nie polega tylko na ograniczeniu się do standardowych szablonów stron, czasami jednak tworzą strony inte...
Sztuka rękodzielnicza Sprawienie odpowiedniego prezentu dla bliskiej osoby stanowi niemały problem. Ciężko jest trafić w gust osoby, tym bardziej jeśli nie wie się o niej zbyt wiele. W przypadku przyjaciół lub osób z najbliższej rodziny, trafiony podarunek może sprawić je...
Agencja eventowa Od jakiegoś czasu w naszym kraju zauważalny jest zupełnie nowy trend, który przywędrował z zachodu. Eventy. Polacy coraz chętniej organizują wszelkiego rodzaju imprezy okolicznościowe, ale nie tylko. Większość ludzi radzi sobie z organizacją takich ...
Reklama facebook W dzisiejszym świecie reklama dla biznesu jest bardzo ważna. Owszem, można kombinować z jakimiś ulotkami, plakatami, ale zastanówmy się, czy to rzeczywiście ma jakiś sens? Mnie się wydaje, że nie jest to do końca skuteczna forma reklamy. Obecnie cor...